Wizyta w Izraelu (13-20 I 2015)

Już czwarty rok kontynuujemy współpracę ze szkołą w Holon koło Tel-Avivu.
13 stycznia 2015 roku dziesięciu uczniów z klas: 1a, 1c, 1f, 1g pod opieką pani mgr Agnieszki Piasny wyruszyło do Izraela.

Dzień wyjazdu. Podróż Pendolino i nasza ekipa na Okęciu w Warszawie.

Dzień pierwszy w Izraelu.
Wczoraj wieczorem przylecieliśmy szczęśliwie do Tel Awiwu. Prosto z lotniska pojechaliśmy do Holon, gdzie pod szkołą czekali już na nas partnerzy z wymiany. Dzisiaj rano spotkaliśmy się w szkole na zajęciach integracyjnych. Jak się okazało, izraelscy uczniowie strajkują dzisiaj w całym kraju, ponieważ nauczyciele nie chcą z nimi jeździć jako opiekunowie na wycieczki. Nie było więc dzisiaj lekcji. Doceńcie polskich nauczycieli, którzy jeżdżą z wami wszędzie! Jutro wycieczka do Hajfy.

Drugi dzień w Izraelu przywitał nas niespodziewanie deszczem, musiała więc nastąpić szybka zmiana planów. Zamiast zwiedzać Jaffę, młodzież wybrała się wspólnie na kręgle.

Pobyt w Izraelu – dzień trzeci.
Dzisiaj zwiedzaliśmy Hajfę: Kościół Stella Maris, Grotę Św. Eliasza i oczywiście Ogrody Bahai. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Cezarei przy Akwedukcie nad morzem. Byliśmy też na Targu Żydowskim w Tel Awiwie. Jutro wycieczka do Jaffy. Pozdrawiamy

Kolejny dzień był dniem spędzanym z rodzinami. Większość rodzin zabrała swoich gości z Polski do Parku Miniatur MINI ISRAEL, położonego w Latrun w Dolinie Ayalon. Można było tam zobaczyć ok. 350 modeli najróżniejszych budowli. Niektóre rodziny wybrały się również nad morze, do Tel Awiwu i Jaffy.

Piąty dzień pobytu w Izraelu to chyba największa atrakcja : wycieczka przez Palestynę nad Morze Martwe, nazywane największym na świecie darmowym SPA; będące jednym z najciekawszych fenomenów naturalnych na świecie.Woda w Morzu Martwym jest tak słona,że bez trudu unosi na powierzchni człowieka. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w małej fabryce firmy AHAVA, produkującej kosmetyki z minerałów z Morza Martwego.

Kolejne dwa dni spędziliśmy w Jerozolimie. Mieszkaliśmy w Hostelu AGRON, położonym bardzo blisko murów starego miasta. Zobaczyliśmy najważniejsze zabytki Jerozolimy,m.in. Ścianę Płaczu i Bazylikę Grobu Pańskiego. Czas wolny na bazarze w Jerozolimie pozwolił na zakup pamiątek. Wieczorem drugiego dnia wróciliśmy do Holon.

Ostatni dzień zaczął się od wizyty w szkole. Na auli zaprezentowaliśmy nasz kraj tańcząc poloneza oraz pokazując młodzieży izraelskiej prezentację na temat Polski. Po wizycie w szkole pojechaliśmy do Jaffy. Współczesna Jaffa jest malowniczą dzielnicą artystów, z licznymi galeriami sztuki i „pchlim targiem”. Zwiedziliśmy również port w Jaffie, jeden z najstarszych w Izraelu. Po południu przyszedł czas na pożegnanie.

Wróciliśmy samolotem do Warszawy a potem pociągiem Pendolino do Krakowa.
Czas wymiany minął bardzo szybko, pozostały niezapomniane wrażenia…