Warszawa (XI 2013)

W dniach 21-22 listopada 2013 roku grupa uczniów z naszego liceum udała się na wycieczkę do Warszawy. Miała ona charakter patriotyczno-edukacyjny, dlatego zwiedzanie rozpoczęliśmy od Sejmu RP. Po wizycie na sali obradowej na której mogliśmy wysłuchać gorącej debaty na temat prywatyzacji spółek Skarbu Państwa, udaliśmy się na krótki spacer po budynku gdzie mogliśmy poznać jego historię.

Następnym punktem wycieczki było Centrum Nauki Kopernik. Spędziliśmy tam całe popołudnie, a i tak nikt nie chciał opuszczać tego fantastycznego miejsca. Wieczorem udaliśmy się na nocny spacer na Nowy Świat oraz Krakowskie Przedmieście, po którym wróciliśmy zmęczeni do hotelu na Powiślu.

Drugiego dnia po wczesnej pobudce, odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, placówka ta wywołała wśród uczniów wzruszenie, ale także umocniła poczucie dumy. Niestety z powodu mgły nie udało nam się wjechać na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, więc czas wolny spędziliśmy na Rynku Starego Miasta, skąd udaliśmy się na ciekawe oprowadzenie po Zamku Królewskim. Młodzi przewodnicy, w bardzo ciekawy sposób przybliżyli nam dzieje zamku i nie pozwolili nam się nudzić. Późnym popołudniem udaliśmy się w drogę powrotną do Olkusza.

Zadowoleni, podziękowaliśmy organizatorkom wyjazdu za organizację. Były to profesorki historii Angelika Kubańska oraz Anna Miszczyk.