Wizyta w Schwalbach (8-15 VI 2016)

(8 VI)

Dzisiaj zaczęła się druga część naszej wymiany czyli program w Niemczech. Z lotniska w Katowicach Pyrzowicach wystartowaliśmy samolotem Lufthansy do Frankfurtu nad Menem. Po trwającym niespełna 1,5 godziny locie,wylądowaliśmy na jednym z największych lotnisk w Europie. Rodziny niemieckie czekały już na nas na lotnisku. Dzisiejszy wieczór spędziliśmy w domach naszych niemieckich partnerów. Jutro dalszy ciąg relacji.

(9 VI)

Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od wizyty w szkole. Po oficjalnym powitaniu przez Dyrekcję szkoły,wzięliśmy udział w zajęciach teatralnych. Następnie zostaliśmy przyjęci przez panią Christiane Augsburger, Burmistrz Schwalbach am Taunus. Po wspólnym obiedzie w szkolnej stołówce pojechaliśmy do Frankfurtu,gdzie przez 2 godziny zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem, następnie po krótkiej przerwie wybraliśmy się do Muzeum Städel , gdzie podziwialiśmy obrazy najwybitniejszych europejskich malarzy.

(10 VI)

Kolejny dzień wymiany mija przy pięknej pogodzie. Przed południem zwiedzaliśmy Muzeum Przyrodnicze Senkenberg we Frankfurcie nad Menem. Następnie w czasie wolnym mogliśmy obserwować życie wielkiego miasta na jednej z głównych ulic, Am Zeil. Potem przyszła kolej na Muzeum Dialogu,gdzie w całkowitej ciemności próbowaliśmy się przenieść do świata niewidomych i tym samym lepiej go zrozumieć.

(11 VI)

Sobotę spędziliśmy razem nad Renem. Zaczęliśmy od bajkowej uliczki Drosselgasse w Rüdesheim, następnie pojechaliśmy kolejką linową z lat 50-tych w stronę pomnika Niederwalddenkmal. Po niespełna godzinnej wędrówce dotarliśmy do górnej stacji kolejki krzesełkowej w Assmannhausen. Kolejką zjechaliśmy do centrum miasteczka. Kolejną atrakcją był rejs statkiem po Renie, podczas którego podziwialiśmy zarówno zamki po obu stronach Renu jak i przepiękne winnice.

(12 VI)

Niedziela jest dniem dla rodzin. Każda rodzina indywidualnie planuje wycieczki.

(13 VI)

Dzisiejszy dzień spędziliśmy razem najpierw w Bad Homburg, gdzie podziwialiśmy zamek,park zdrojowy oraz zabytkową zabudowę starego miasta. Następnie pojechaliśmy na zamek Saalburg, który pamięta czasy Imperium Rzymskiego.

(14 VI)

To już przedostatni dzień naszej wymiany. Spędziliśmy go w Moguncji, stolicy Nadrenii-Palatynatu. Niestety pogoda nas nie rozpieszczała. Tylko chwilami wychodziło słońce. Najpierw zwiedzaliśmy przez 2 godziny z przewodnikiem zabytkową część miasta. Następnie byliśmy w Muzeum Gutenberga,gdzie wzięliśmy udział w warsztatach dotyczących ilustrowania książek a potem w grze miejskiej związanej z postacią J. Gutenberga,wynalazcy druku.

(15 VI)

To był ostatni dzień wymiany z Albert-Einstein-Gymnasium w Schwalbach am Taunus. Przedpołudnie spędziliśmy na zamku Kronberg. Potem obiad w stołówce szkolnej i pożegnanie na lotnisku. Nasz samolot miał małe opóźnienie z powodu burzy ale po niespełna 1,5 godzinnym locie wylądowaliśmy szczęśliwie w Katowicach-Pyrzowicach.